tisdag 16 juli 2013

Euro-växling, går det ....

....i svensk bank?
En bankkund i SEB i Malmö som ville växla svenska kronor till euro hänvisades till kontoret på Arlanda!!!!
Hur långt skall det behöva gå innan vi ser ett riktigt folkligt uppror mot bankernas diktatorfasoner gentemot sina hårt prövade kunder.
Fler o fler bankkontor blir kontantlösa dvs det går inte att ta ut eller sätta in kontanta medel, ej heller att köpa postväxel eller lösa in en postväxel, inte ens om man vill få den insatt på sitt eget konto på det kontoret man just besöker.
Vad i helvete skall vi ha bankerna till?
Själv börjar jag allt oftare att anlita Forex för den här sortens bankaffärer.
Bankerna kommer att binda ris åt egen rygg med den utvecklingen som f n pågår.
Förresten, det är fel att kalla det för utveckling, hellre benämner jag fenomenet för AVVECKLING!
Hälsningar
Sten E.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag heter Isabelle och arbetar med sociala medier på SEB. Jag läste precis ditt inlägg och kan verkligen förstå att det här är något du ifrågasätter.

    Precis som du nämner så är det många av våra kontor som allt mer och mer tar bort kontanthantering över disk. Däremot finns det istället insättnings och uttagsautomater som man kan använda sig som oftast finns i lobbyn. Då är man heller inte beroende av kontorets öppettider. Vad gäller valuta så borde min kollega informera att även om inte valuta finns inne så kan man som kund beställa det, antingen direkt hem eller till kontoret.

    Det är jättebra att du lyfter det här så vi kan förmedla rätt information och erbjuda lösningar. Om du har några frågor så finns vi både på Facebook och på Twitter. Vårt användarnamn är SEBSverige och våra öppettider är vardagar mellan kl. 8-20. Du kan självklart även ringa oss. Vår Telefonbank har öppet dygnet runt, alla dagar och du når oss på telefonnummer 0771-365 365.

    Jag önskar dig en riktigt härlig sommar!

    SvaraRadera