fredag 7 augusti 2009

Gäller speciella fartregler för motorcyklar?

Alla som färdas på våra vägar förundras över att det kan finnas två fartregler samtidigt.



1) för vanliga bilister, lastbilar, bussar och motorcyklister typ 50+ samt kvinnor.



2) för motorcyklar med värstinghojar som befolkas av mkt unga killar.



För grupp 1 gäller skyltarna vid vägarna.



För grupp 2 gäller samma skyltar men multiplicerat med 2!!!



Inte nog med att dom kör som "biltjuvar", dom är dessutom fega krakar. Dom vågar inte bära sig åt på detta sättet om det finns en polisbil i närheten och det menar jag är bevis på feghet och naturligtvis mkt dåligt omdöme. Om dom åker fast för dessa extremfarter så anser jag att körkortet skall konfiskeras på 10 år och likaså skall motorcyk

Trafiken.......

Håll avstånden till framförvarande trafik. I 110 km/tim så blir det nästan omöjligt att stanna om avståndet inte är längre än 50 m!!!
Dämpa farten när du kör in i en rondell, ge trafiken en rimlig chans att komma in i en rondell för att det hela skall flyta smidigare.
Glöm inte att använda blinkern när du kör UT ur rondellen.
Varje gång du kör iväg hemifrån, till jobbet, till fotbollsträningen eller nån annanstans så får du med dig en vädjan från den som är kvar hemma : KÖR NU FÖRSIKTIGT! Gör det då!

SAAB igen.......

Nu närmar det sig, det jag skrev om för en tid sedan. Den tilltänkte köparen vacklar, dom har naturligtvis inga pengar och publiciteten har väl blivit för stor. Dom gubbarna är ljusskygga och det är möjligt att dom redan har uppnått det som var det verkliga syftet med intresset för SAAB, att stärka sin kreditvärdighet åtminstone tillfälligt , i ett helt annat sammanhang.
Man leker inte med dessa herrarna och framförallt så får man inte glappa käft i den utsträckningen som de svenska politikerna har gjort. Den svenske chefsförhandlaren Jöran Hägglund, jo han stavar tydligen Göran med J, har visat en overklig naivitet för att ha fått ett så viktigt uppdrag, men dom är nog likadana allihop i regeringen. Dom tror att dom begriper företagssamhet, det enda dom kan är prata, just det prata och i det här fallet har dom pratat för mycket.
Synd om SAAB-arbetarna och naturligtvis synd på rekonstruktionen som nu kanske inte blir av. Eller är det ett tjyv-rackarspel från intressenternas sida för att pressa fram mer pengar från staten???